گزارش تابناک خوزستان از نشست ستاد احیا امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان با اصحاب رسانه؛
مطالبه گری، مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت حقِ مردم است و در بستر قانون هیچ مسئولی حق ندارد بگوید که به تو ربطی ندارد و وقتی بر مسند مدیریت نشسته باید پاسخگوی مردم باشد، اما باید توجه داشت که این مطالبه گری در چارچوب موازین شرعی و معیارهای اخلاقی باشد.
کد خبر: ۸۸۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 19 August 2020

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان در نشست مسئولان ستاد احیا امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان با اصحاب رسانه، عنوان کرد: مطالبه گری، مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت حقِ مردم است و در بستر قانون هیچ مسئولی حق ندارد بگوید که به تو ربطی ندارد و وقتی بر مسند مدیریت نشسته باید پاسخگوی مردم باشد، اما باید توجه داشت که این مطالبه گری در چارچوب موازین شرعی و معیارهای اخلاقی باشد.

بهمن شهریاری گفت: رسانه نقش مهمی در مقابله با تحریف دارد و ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر با ایجاد بستر قانونی و تشکیل گروه‌های مطالبه گری رسانه‌ای دنبال ایجاد جریان ضد تحریف و پاسخگو کردن مسئولان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با تأکید بر این که عمر 40 ساله ی انقلاب اسلامی را نباید با طرح چند اشکال سیاه نمایی کرد، تصریح کرد: برخی افراد غیرحرفه‌ای به نام مطالبه گری سیاه نمایی می کنند این در حالی است که برای مطالبه گری تخصصی، باید آموزش های لازم به افراد مطالبه گر داده شود که در همین راستا برنامه های آموزش و کارگاه‌های ویژه ای توسط ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ایفای نقش رسانه‌ها به مثابه افسران جنگ در دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی اظهار داشت: رسانه ها ابزار بسیار قدتمندی هستند که نباید در برابر ظلم و فساد بی تفاوت باشند که اگر این گونه شد آرمان‌های انقلاب اسلامی جولان گاه غرب می شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان همچنین با اشاره به موجودیت فساد اداری و ضرورت پیش گیری و مقابله با آن در دستگاه های اجرایی اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدید در ستاد احیا، پرداختن به مساله فساد اداری است و مبارزه با فساد جز وظایف قانونی ستاد است که در قدم نخست به بررسی و شناسایی علل وقوع آن را در دستور کار دارد.

شهریاری در ادامه به لزوم راه اندازی شورای‌های احیا در ادارات اشاره و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی موظف به تشکیل ستاد احیا هستند و متاسفانه برخی ادارات دولتی و غیر دولتی هنوز شورای امر به معروف را تشکیل ندادند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام و هفته ی امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین علیه السلام نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر بود و قیام کرد تا جلوی انحرافات وارده در اسلام را بگیرد. به همین جهت "نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی" به عنوان شعار در هفته امر به معروف و نهی از منکر مطرح است، هشتگ عمومی #بی_تفاوت_نباشیم نیز از دیگر فعالیت‌هایی می‌باشد که در هفته امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی عنوان خواهد شد؛ همچنین در طول هفته احیا بیش از 15 عنوان برنامه با هدف توسعه فرهنگ امر به معروف و نهضت مطالبه گری برنامه ریزی شده است.

شهریاری اضافه کرد: مسائل حایز اهمیتی هم چون مشارکت مردمی ، سلامت اداری و مبارزه با فساد و مسئولیت اجتماعی  در طول هفتهی احیا از 31 مردادماه تا 6 شهریو است مورد توجه قرار خواهد گرفت همچنین دیدار با علما و روحانیون و نماینده ولی  فقیه در استان، تجلیل از خانوادهای شهدای امر به معروف و مدافع سلامت، نشست تخصصی با مسئولان دادگستری استان از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

 ______________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار